I made this widget at MyFlashFetish.com.


PERJUANGAN


BLOG I
NI MENGANDUNGI BAHAN2 BERKAITAN SEJARAH PERADABAN MANUSIA, ISU2 SEMASA, PERBANDINGAN AGAMA DAN APA SAHAJA DALAM LINGKARAN KEHIDUPAN MANUSIA

AP YG AD DLM BLOG MGKIN ANDA TIDAK SETUJU DAN BKN 1 MASALAH JIKA KITA BERBEZA PENDAPAT.


MAKSUD BENDERA ISRAEL

Monday, October 19, 2009



MAKSUD BENDERA
lihat pada bendera Israel juga mengandungi simbol mereka (Freemasons) iaitu dua segitiga yang satunya terbalik, apabila digabungkan menjadi bentuk bintang. Lambang di panggil ‘Star of David’ dan merupakan lambang kepada orang-orang Yahudi. Dua segitiga itu juga mempunyai beberapa maksud, dan yang biasa diketahui ialah segitiga normal itu melambangkan wanita dan segitiga terbalik itu melambangkan lelaki.
Menurut sumber-sumber Yahudi, ‘Star of David’ itu melambangkan nombor 7, iaitu hujungnya ada 6 dicampurkan dengan pusat tengah jadi 7. Maksud pendapat dari Yahudi itu ditujukan kepada bilangan hari Tuhan ciptakan alam ini iaitu 6 hari dan dicampur sehari hari berehat , menjadikannya 7 hari. Juga dinisbahkan kepada 6 hari bekerja dan 1 hari Sabat, 7 malaikat utama dan sebagainya.LIHAT KHABAR BAIK (INJIL BAGI UMAT KRISTIAN)DALAM BUKU PERTAMA IAITU KEJADIAN.

Bendera ini juga melambangkan cita-cita bangsa Israel menguasai dunia.......menyediakan kerajaan yang sangat luas termasuk Mekah dan Madinah dalam pemerintahnnya.

0 Comments: